2011. augusztus 29., hétfő

Kecsketejes légúttisztító szappan mézzel

Habár még tart a nagy meleg, de lassan következik a megfázásos-náthás időszak:(
Ennek kapcsán készítettem el a légúttisztító szappanomat.
Eukaliptusz, citromolaj, borsmenta és a kakukkfű segítenek a könnyebb légzésben és a légutakat átjárhatóbbá teszik.


A méz édesebb, mint a cukor - egy evőkanálnyi 65 kalóriát tartalmaz, a fehércukor 48 kalóriájával szemben. Elpusztítja a baktériumokat, elősegíti a vágások és sebek gyógyulását. A méz - magas cukortartalmának köszönhetően - elvonja a nedvességet a sebből, tehát megszünteti a baktériumok szaporodásához szükséges nyirkos környezetet. A külső szennyeződéseket is távol tartja a sérült bőrfelszíntől. Ezért használható jól a bőrápolásban is.
méz a száraz bőrt hidratálja és táplálja a rengeteg benne található ásványi anyagnak és vitaminnak köszönhetően. A zsíros bőrt fertőtleníti és méregteleníti.

14 megjegyzés:

  1. Ez ha már most itt lenne is késő lenne. TEgnap este óta olyan taknyos vagyok - és nem tudom, hogy miért :( - hogy még a fülemen is levegőt veszek. Borzalmas - orrom, szám teteje kidörzsölve zsepi által. Orrom, szájpadlásom folyamatosan viszket, kapar. Nem is tudom, hogy mikor voltam utoljára így megfázva, meg egyáltalán hol és mikor történt :O :(

    A szappankádnak pedig biztos, hogy nagyon finom illata lehet. Majd gondolok rád, ha elérkezünk az igazán "dáthás" időszakhoz.

    VálaszTörlés
  2. Ó Kriszti! Sajnálom:( Mielőbbi gyógyulást kívánok!

    VálaszTörlés
  3. Milyen jó színe lett! :)

    Az eukaliptusz nem csíp? (Valahol olvastam, hogy állítólag igen, és nem mertem használni.)

    VálaszTörlés
  4. Ugye? Nekem is tetszik a színe...pedig semmi plusz szinezőanyag nincsen benne csak a méz és az illó :)
    Nem tudok róla hogy csípne:)

    VálaszTörlés
  5. HÚ DE NAGYON JÓ!!!!!!!:))))) Már érzem is az illatát, na nem nátháét! :))) Puszi! Erika

    VálaszTörlés
  6. Most en lehet le vagyok maradva...de mitöl leguttisztito ez a szappan? Mert az ok.hogy az Eukaliptusz illorol ez elmondhato,na de a szappan ettöl meg nem lesz az! Ettöl függetlenül viszont szep kis szappanka.:)

    VálaszTörlés
  7. ...meg ami meg elmaradt...A borsmenta nagyobb koncenträcioban bör irritäciot okozhat. Ezt azert jo tudni!

    VálaszTörlés
  8. Csatlakoznék az előttem szólóhoz. Én sem értem mert ahhoz hogy használjon nagyon kevés időt érintkezik a bőrrel, és talán a benne lévő illóolaj illetve méz mennyiség is kevés a gyógyhatáshoz. Bár jó pap is holtig tanul, ha megosztanád velünk...

    VálaszTörlés
  9. Nyilván nem fog meggyógyulni senki aki megfürdik ezzel a szappannal...de nem is mondtam ezt.A torokfájáson sem fog segíteni(ez a feltevés nem itt hangzott el) Valamelyest könnyíti a nehézkes légzést. Mi használtunk már ilyen szappant és nagyon szerettem :) Nem az enyém volt de ez volt az összetétele ami az illót illeti..
    A méz pedig nem a torokfájásra miatt van benne -én nagyon sok szappanomba beleteszem. Szeretem:)

    VálaszTörlés
  10. Úgy tűnik szövegértési problémával küszködünk Judwillal együtt. Sajnálatos...

    VálaszTörlés
  11. Ez a torokfájós dolog nálam volt szerintem, de nem a te szappanod ihlette ám az írásom.
    Max. véletlen egybeesés volt a szappanodról szóló írással.
    Egyszerűen sokat agyalok a szappanok összetételén, és sok dolgot feleslegesnek ítélek, amit beleraknak. A te szappanjaid szerettük, jók.
    De őszintén szólva, sok dolog, az otthoni szappanosoknál inkább a külsőségeknek szól, nem?

    VálaszTörlés
  12. Heni! Örülök hogy tetszettek a szappanjaim:)
    Valószínű igazad van... most hogy voltam már vásározni , azt tapasztaltam hogy az illatos -színes szappanokat veszik inkább-tisztelet a kivételnek-nem is nagyon érdeklődnek hogy mi az összetétel v. mire jó csak mutatós legyen:(
    Mindenesetre én továbbra is csak olyan szappanokat fogok készíteni amit mi is szívesen használunk.pl: A levendulás szappanom nem lesz lila-de nekem így a jó:) Volt egy úriember aki mindenáron lila színű levendulás szappant szeretett volna, meg is jegyezte hogy biztos nem sok levendula lehet az én szappanomba ha ilyen a színe...ki kellett hogy ábrándítsam szegényt:(
    További jó szappankészítést Neked!

    VálaszTörlés
  13. Tudod ez kb. annyira idegesítő hozzáállás, mint a "biztos nem káros ha árusítják" pl. a cukrot, száraz kutyatápot, vagy tusfürdőket.
    Én az illókkal vagyok így. Nem szívesen rakom bele, mert imádom anélkül is, de eladhatóra kell. Szép napot!

    VálaszTörlés