2011. május 17., kedd

Szappanjaim kecsketej nélkül...

Egy nagyon kedves hölgy keresett meg levélben hogy főnökasszonyát szeretné meglepni a szappanjaimmal és készítsek neki feketenadálytő tartalmút...nagyon örültem a felkérésnek-szeretek egyedi igényeknek megfelelő szappanokat készíteni-na de éppen az utolsó pillanatban kiderült hogy a leendő megajándékozott tejérzékeny és inkább ne legyen benne kecsketej.

Ezért a tejcsit helyettesítettem részben zöldteával  , némi sörrel és kapott még feketenadálytő pépet, egy kis csalánt illetve citromfű illóval illatosítottam. Extrának a sheavaj került a szappanba.
A zöld tea leghatásosabb anyagai a polifenolok és a bioflavonidok. Ezek megkötik a sejtromboló szabad gyököket, és ezáltal lassítják a bőr öregedési folyamatait.


A feketenadálytő mint gyógynövény igen kedvelt már régóta, bőr és nyálka összehúzó hatása mellett nyugtató, így a sebeken mintegy védőköpenyt képez, és megakadályozza a gyulladás kialakulását. Adstringens hatása az allantointartalmának köszönhető, amely feloldja a lepedéket és a gennyet.

Remélem örömöt okoztak a szappanok:)

3 megjegyzés:

  1. Istenien néz ki! Nekem már elvonási tüneteim vannak! Most krémeket kutymálok!

    VálaszTörlés
  2. köszi, tegnap megjöttek a szappanok!

    VálaszTörlés
  3. Igazából a tejérzékenység tudtommal bőrön keresztül nem érvényesül. Én is rendelkezem nemcsekély mennyiségű tej- illetve tejfehérje allergiával...atópiásom is volt /kórházzal is/ a tej miatt...részben Edina szappanjai gyógyítottak meg, meg Eucerin ureás testápolók fürdés után... :)

    VálaszTörlés