2011. április 9., szombat

Kecsketejes szantálfa szappan neem olajjal

Azért szappant is készítettem az elmúlt napokban..

Most használtam először a neem olajat. Nagyon sok jót hallottam már róla. Az illata (ha egyáltalán lehet annak nevezni/nem valami kellemes de ezt feledteti a hatása...
 A neem-fa és a terméséből sajtolt olaj Afrikában már évszázadok óta egyet jelent a gyógyítással. A neem-olaj zsírsavakban, E vitaminban, valamint esszenciális aminosavakban gazdag. Igen nagy koncentrációban tartalmaz antibakteriális és gyulladáscsökkentő hatású összetevőket.
A neem-olaj gyulladáscsökkentő és antibakteriális hatású. Fertőtleníti, megnyugtatja és ápolja a gyulladt bőrt.

Szantálfakérget daráltam a szappanba. Azt gondoltam,hogy erőteljesebb vörös színt kap tőle a massza...
 A szantálfa antibakteriális hatású, így a gyulladásra hajlamos bőrre is javallott.

És mivel nekem a neem olaj illata nem valami kellemes ezért próbáltam több kevesebb sikerrel elnyomni illóolajokkal. Mégpedig rozmaring illóval-ami a gyulladt aknés bőrre kiváló- illetve cajeputtal (használható  a zsíros, pattanásos bőr ápolására )

Fontosabb alkalmazási lehetőségek a neem olajhoz
Gyulladások
Segít a gyulladt bőrnek gyógyulni. Irritációk, csípések, felületi sérülések esetében érdemes alkalmazni.
Pattanások
A már említett gyulladáscsökkentő és antibakteriális hatása miatt kiválóan alkalmazható a pattanások gyógyítására.
Hajápolás
A korpásodás hatékony ellenszere. Inszekticid hatásának köszönhetően hajtetvek ellen jól alkalmazható.
Körömápolás
Bár a körömgomba egy igen nehezen kezelhető betegség, a neem-olaj tartós használatával a probléma visszaszorítható.
Napozás
Napozás után alkalmazva megnyugtatja az erős környezeti hatásoknak kitett bőrt. A shea vajjal és a kókuszolajjal ellentétben napvédő hatása nem ismert.





5 megjegyzés:

  1. Nagyon mutatósak a szappanjaid. 20 évvel ezelőtt, /vagy az internet előtt/ sosem gondoltuk volna, hogy alaha lesz aki házi szapant főz, készít, na, meg használ. Hihetetlen.

    VálaszTörlés
  2. Pedig egyre többen vagyunk akik előnyben részesítik a természetes dolgokat....:)

    VálaszTörlés
  3. Így is van! Egyre többen vagyunk!
    Kellene nekem majd Edina a címed, hogy majd a PIF-edet eljuttassam!
    gizus11@gmail.com

    Puszi!

    VálaszTörlés
  4. És remélem még többen leszünk!!!
    Nagyon mutatós darabot készítettél, megint!
    A neem olaj "szagát" tényleg nem egyszerű elnyomni, nekünk még a tanfolyamon, ha jól emlékszem jó sok citromfű olajjal azért sikerült.
    Bár az is igaz, hogy nem volt túl sok belőle a masszában.

    VálaszTörlés
  5. Hu, hát én is beállok nem sokára a szappan készítők sorába, saját célra, és párom édesanyjának készíteni, aki ekcémás:D Remélem, sikerül:)

    VálaszTörlés