2011. január 21., péntek

Mosódió


Mi ezzel mossuk a ruhákat...
Gondoltam megmutatom. Sokan elcsodálkoznak amikor szóba kerül hogy ki mivel mos.
A mosódió a „kínai közönséges szappanfa” (Sapindus Mukorossi) szárított termése. A mosódió az indiai és indonéziai dzsungelekben terem. A lehulló termését gyűjtik össze a helyiek, akik már évszázadok óta használják.

A mosódió úgy működik, mint egy mosószer. Szaponint tartalmaz, egy teljesen természetes felületaktív anyagot. Ezzel szemben a hagyományos mosószerek iparilag előállított, kémiai szerek. A felületaktív anyagok úgy működnek, hogy megtörik a víz felületi feszültségét, így az könnyebben behatol a szövetbe, hatékonyan változtatja a vizet „nedvesebbé”. Miután a ruha átázott, a mosógép forgása (vagy a kezünk) kirázza a szennyeződést a szövetből. Ezután a mosódió szaponinja tartja a piszkot a vízben feloldva (megakadályozva, hogy újra lerakódjon a ruhában) amíg ki nincs öblítve.
A mosódió természetes módon teszi puhává a ruhákat, enyhe, friss, ecetes illata van. Nincs szükség öblítő használatára.

9 megjegyzés:

  1. Szia!

    Engem nagyon érdekel, hogy hol lehet a legkedvezőbben beszerezni és hogy mennyi ideig elég. A dm-ben láttam már, de te hol szoktad megvásárolni? És hogy kell használni?
    Előre is köszönöm

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Most 2900ft/kg a tisztababa.hu-n. Itt szokott mindig a legjobb áron lenni. Nekünk ez az 1kg elég lesz 3/4 évig/nagyon sokat mosok/
    Van hozzá kis mosózsák amibe belepakolok 5-6 dióhéjat és igy teszem a ruhák közé. Ezt visszateheted a 2. és 3. mosáshoz is. Utána ki lehet dobni-már nem oldódik több szappan belőle. Csak az a lényeg hogy két használat között ne száradjon ki./
    A mosógép mosószeradagolójába pedig szoktam még tenni mosószódát kb. 1 ekanálnyit. Ez még plusz tisztít és fehérít. Azt is lehet a tisztababán venni.
    És ha nagyon piszkos ruháról lenne szó, akkor marhaepeszappannal egy kicsit megdörzsölöm a ruhát és úgy teszem a gépbe. Azt is találsz kb 550 ft-ért.
    Öblítőt nem használok-nem is kell
    És az sem utólsó, hogy így sokkal jobban kijövök anyagilak mintha bármely más mosóport használnék.
    Remélem segítettem!
    Ha van még kérdésed akkor szívesen válaszolok!

    VálaszTörlés
  3. Én is ezt használom már majdnem egy éve, azóta nem vagyok ekcémás, de nekem szükségem volt illatra, így egy kevés illóolajat csöpögtetek mindig ecetes ízbe és azt teszem az öblítő tartályba. Az epeszappan kiszedi a foltokat rendesen?

    VálaszTörlés
  4. Az epeszappan még a zsirfoltot is szépen kiszedi. Nekem bevált..

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm szépen!
    Azt hiszem kipróbálom :)

    VálaszTörlés
  6. hú de jó! Mindíg tanulok valamit! Nálunk a G-Roby-ban van ilyen mosódió de eddig senki nem volt aki elmagyarázza. Köszönöm! Lehet buta kérdés, de hogy tartod nedvesen?

    VálaszTörlés
  7. Szia Kata!
    Szóval amit beleteszek 4-6 db mosódióhéjat a kis mosózsákba azt teszem vissza zsákostól a következő , meg a kövezkező mosáshoz. És hát nekem nem nagyon van ideje kiszáradni mert én legtöbbször ugyanazon a napon visszateszem másodjára meg harmadjára is./nem is tudom,honnan van nekünk ennyi szennyesünk....
    De másnapra tuti nem szárad még ki. De hogy meddig nem azt nem tudom,mert nem állt még módomban kipróbálni!

    Ha már összefutottunk akkor még annyit hogy a lányodat akartam kérdezni, de most már ok. És örülök!!!/remélem érted mit akartam

    VálaszTörlés
  8. Szia :)
    Feltétlenül kipróbálom és referálok :) Én is naponta mosok.
    Köszönöm a lányom okés, lököttebb mint valaha :))
    Puszillak

    VálaszTörlés
  9. Szia! Nem is tudtam hogy lehet ilyen mosódiót venni!Ja Díjat kaptál tőlem!

    VálaszTörlés