2011. január 4., kedd

Kecsketejes mézszappan

Bőrünk szempontjából a méz az egyik legkedveltebb tulajdonsága, hogy megköti a nedvességet a szövetekben, így feszessé és rugalmassá teszi a bőrt, míg a szárazabb területeket gyorsan kisimítja és puhítja. A fáradt, érzékeny arcbőr gyorsan visszanyeri természetes csillogását, fiatalosságát, a mézben található számtalan vitaminnak elsősorban azonban a C vitaminnak köszönhetően. Remek gyógyír a pattanásos, gyulladt bőr kezelésére, valamint a kiszáradt, cserepes ajkakra is.

Hiába...Nagyon szeretem a mézet a szappanjaimban!

11 megjegyzés:

  1. Megértelek a mézzel kapcsolatban. Nem csak a szappanban, de majdnem minden formában nagyon szeretem és Én is majdnem mindegyik szappanomba belecsempészem.
    Egyébként ezek a szappanok is nagyon arik.
    Gratula hozzájuk!!:)))

    VálaszTörlés
  2. Remek lett! Nekem is hozhatna a Jézuska még formát! Nekem egy kicsit fura lett a mézes méhviaszos szappanom. Mostmár megint fotóznom kellene! Buék!

    VálaszTörlés
  3. Köszi Lányok!
    Bizony Gizus! Tessék fotózni! Kíváncsian várjuk!
    Hogy mondjak valamit, méhviaszt én is akartam rakni ebbe a szappanomba, de elfelejtettem...
    Viszont tettem bele egy kis barnacukrot radírozónak, de nem igazán jött össze mert szerintem elolvadt az összes...

    VálaszTörlés
  4. SZia!

    Boldog új évet kívánok először is!
    Nagyon szép, krémes szappanok lettek!

    VálaszTörlés
  5. Hola Edina, muy lindos jabones!
    Felicidades

    VálaszTörlés
  6. Szia Edina !

    Latinka játékában én fogok Neked ajándékot küldeni.Írd meg mélben a címedet légy szíves.
    mehike68@gmail.com

    VálaszTörlés
  7. Szia!

    Megtudnád nekem írni, hogy hogyan kell viselkednie a tejnek, amikor adom hozzá a NaOH-ot?
    Tehén tejjel próbálkoztam, mert az Istenért nem kapok kecske tejet. Sárga lett és egy kicsit kicsapódott, de a massza jónak tűnt! Előre is köszi. Nemsoká fotózok!!!!

    VálaszTörlés
  8. Gizus!
    A lúghoz a tejet fagyasztott állapotban kell hozzáadni! ez nagyon fontos! és akkor nem szabad hogy kicsapódjon. Persze így nem melegszik fel annyira amennyire kellene, ezért én utána forróvízbe teszem az edényemet-miután a fagyaszott tej feloldódott a lúgban-.
    Kecsketejet majd tavasszal lehet beszerezni... Ezért van nekem a fagyasztómban pár liternyi! Most minden kecskének kiskecskéje lesz és azért nincsen tejcsiük.
    Remélem tudtam segíteni! Ha van még valami szívesen válaszolok, ha tudok..

    VálaszTörlés
  9. Nem szeretnék értetlenkedni, de a megfagyott tejre, ami ugye szilárd teszed hozzá a Naoh-ot? És az olvasztja fel? Utána melegíted vízfürdőben? Vagy csak nagyon jeges tejbe, ami folyékony? Szólj, ha sokat kérdezek? Nagyon jók a szappanjaid!

    VálaszTörlés
  10. Teljesen megfagyott tejre teszem a lúgot és az olvasztja fel. De csak annyira futja,hogy felolvad a tej. Felmelegíteni már nem fogja, és ezért teszem meleg vízfürdőbe. Jégkockatartóba szoktam lefagyasztani a tejet így könnyebben feloldódik mint egy nagy darab . Másrészt így könnyebben ki tudom mérni.

    VálaszTörlés